[O2FL] Skrócony czas przeglądu okresowego 1,4 tsi QG1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zbyszektdi
    Classic
    • 2011
    • 2

    [O2FL] Skrócony czas przeglądu okresowego 1,4 tsi QG1

    kogo zgarnąć dzisiaj po drodze na spota??
  • Krakus
    Classic
    • 2010
    • 8

    #2
    [O2FL] Skrócony czas przeglądu okresowego 1,4 tsi QG1

    Witam!
    Jako pierwszy właściciel O2 FL z 2010r. zdecydowałem się na wykonanie pierwszego przeglądu już po 18kkm. Było to w listopadzie 2011 w ASO i po przeglądnięciu forum zdecydowałem się na olej Motul Specific VW 504 00. Od tej pory przejechałem ok 10kkm i teraz pokazuje komp konieczność wykonania przeglądu za kilkanaście dni lub 15200km. Telefonicznie ASO doradcy serwisowi nie potrafią powiedzieć czemu został skrócony okres między przeglądami. Tłumaczenie, że zależy to od ilości uruchomień silnika, temp. pracy silnika, stylu jazdy itp. ma wpływ na postarzenie (nie zużycie) oleju mnie nie przekonuje. Miał ktoś z Was podobną sytuację? A może logiczne wytłumaczenie. Czy można wymusić w czasie przeglądu skrócenie czasu do następnego? Dziwi mnie też fakt, że nie planują w ASO wymiany płynu hamulcowego mino, że w książce serwisowej nakazane jest robić to co 2 lata.Z góry dzięki za rady i oponie. Pozdrawiam

    Komentarz

    • lu5asz
      RS
      • 2011
      • 2006
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      #3
      Ja bym sie cieszyl ze zmienili okres przegladów.Olej powinno sie wymieniac raz w roku albo po 15tys km a nie jak ,,fachowcy,, polecaja co 2 lata i 30tyskm.Ale to juz wybor klienta,ja na ostatnim przegladzie powiedzialem zeby zmienili mi na 15tyskow .
      Kondziu

      OCP

      Komentarz

      • shado
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 5315
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Ja w OII (1.9TDI) wymieniałem olej po chyba 3k km na olej Long Life a ASO i tak mi przełączyło przeglądy na co 15k km. Po 15k km wlałem normalny olej, a ASO przełączyło mi na tryb Long Life. ASO generalnie ma często słabe pojęcie o tym co robi. Druga rzecz jest taka, że mam teraz Fabię z silnikiem 1.4TSI i też mi pokazuje, że mam zrobić przegląd po ok 15k km mimo, że jest olej longlife. Z jednej strony ASO jest to ta rękę jak będziesz częściej przyjeżdżał (bo za przegląd kasują jak za zboże), a z drugiej strony ten silnik 1.4TSI jakoś dziwnie liczy ten czas do przeglądu...
        BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

        SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

        Komentarz

        • Krakus
          Classic
          • 2010
          • 8

          #5
          Zamieszczone przez lu5asz
          Ja bym sie cieszyl ze zmienili okres przegladów.Olej powinno sie wymieniac raz w roku albo po 15tys km a nie jak ,,fachowcy,, polecaja co 2 lata i 30tyskm.Ale to juz wybor klienta,ja na ostatnim przegladzie powiedzialem zeby zmienili mi na 15tyskow .
          Oczywiście można zmieniać olej co 15kkm i 12m-cy (tryb QG0 lub QG2) i korzystać z innej klasy olejów. Ja zdecydowałem się na wyższą klasę oleju i rzadsze wizyty w serwisie. Pozdrawiam

          [ Dodano: Nie 30 Cze, 13 17:24 ]
          Zamieszczone przez lu5asz
          Ja bym sie cieszyl ze zmienili okres przegladów.Olej powinno sie wymieniac raz w roku albo po 15tys km a nie jak ,,fachowcy,, polecaja co 2 lata i 30tyskm.Ale to juz wybor klienta,ja na ostatnim przegladzie powiedzialem zeby zmienili mi na 15tyskow .
          Właśnie czuję sie lekko wykiwany tylko nie wiem czy przez ASO czy przez Skodę. Pozdrawiam

          [ Dodano: Nie 30 Cze, 13 17:28 ]
          Zamieszczone przez shado
          Ja w OII (1.9TDI) wymieniałem olej po chyba 3k km na olej Long Life a ASO i tak mi przełączyło przeglądy na co 15k km. Po 15k km wlałem normalny olej, a ASO przełączyło mi na tryb Long Life. ASO generalnie ma często słabe pojęcie o tym co robi. Druga rzecz jest taka, że mam teraz Fabię z silnikiem 1.4TSI i też mi pokazuje, że mam zrobić przegląd po ok 15k km mimo, że jest olej longlife. Z jednej strony ASO jest to ta rękę jak będziesz częściej przyjeżdżał (bo za przegląd kasują jak za zboże), a z drugiej strony ten silnik 1.4TSI jakoś dziwnie liczy ten czas do przeglądu...
          Czyli nie jestem jedyny kto ma obiekcje co do naliczeń kompa. Pozdrawiam

          Komentarz

          • shado
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 5315
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Przy czym ja mam 1.4TSI 180KM więc może przez to częściej oczekuje zmiany oleju. A z drugiej strony ten silnik bierze tyle oleju, że tak na prawdę ma olej zmieniany na bieżąco :szeroki_usmiech
            BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

            SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

            Komentarz

            • Krakus
              Classic
              • 2010
              • 8

              #7
              Zamieszczone przez shado
              Przy czym ja mam 1.4TSI 180KM więc może przez to częściej oczekuje zmiany oleju. A z drugiej strony ten silnik bierze tyle oleju, że tak na prawdę ma olej zmieniany na bieżąco :szeroki_usmiech
              Przy takich modyfikacjach to obsługa raczej na zasadach sportowo-wyczynowych, a nie rodem z książeczki serwisowej

              Komentarz

              • lu5asz
                RS
                • 2011
                • 2006
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez Krakus
                Ja zdecydowałem się na wyższą klasę oleju i rzadsze wizyty w serwisie.
                Rozumiem Cię.Ja tez kupuje lepszy olej,dokładnie Motul i wymienial go bede tak jak pisalem.Nie wierze w cos takiego jak tryb longlife :P
                Kondziu

                OCP

                Komentarz

                • shado
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 5315
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Krakus
                  Zamieszczone przez shado
                  Przy czym ja mam 1.4TSI 180KM więc może przez to częściej oczekuje zmiany oleju. A z drugiej strony ten silnik bierze tyle oleju, że tak na prawdę ma olej zmieniany na bieżąco :szeroki_usmiech
                  Przy takich modyfikacjach to obsługa raczej na zasadach sportowo-wyczynowych, a nie rodem z książeczki serwisowej
                  Żadne modyfikacje Fabia RS ma tyle od fabryki
                  BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                  SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                  Komentarz

                  • LUKI
                    RS
                    • 2005
                    • 5776

                    #10
                    Krakus, nie wymyślaj z CAXA

                    co 15k km zmieniaj olej
                    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                    Komentarz

                    • jarekbarcaaa
                      Ambiente
                      • 2013
                      • 204

                      #11
                      popieram ,max co 15 tyś a moze nawet szybciej

                      Komentarz

                      • Krakus
                        Classic
                        • 2010
                        • 8

                        #12
                        Zamieszczone przez LUKI
                        Krakus, nie wymyślaj z CAXA

                        co 15k km zmieniaj olej
                        Nie wiem czy się wyraziłem niejasno ale od wymiany to zrobiłem niecałe 10kkm.

                        Komentarz

                        • Nexus6
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 4847
                          • Volkswagen

                          #13
                          Krakus, po prostu nie zresetowali Ci licznika km/dni do przeglądu
                          With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                          Komentarz

                          • Krakus
                            Classic
                            • 2010
                            • 8

                            #14
                            Zamieszczone przez Nexus6
                            Krakus, po prostu nie zresetowali Ci licznika km/dni do przeglądu
                            Licznik do kolejnego przeglądu wskazuje 15kkm czyli przeglądy co 43kkm?

                            Komentarz

                            • LUKI
                              RS
                              • 2005
                              • 5776

                              #15
                              Zamieszczone przez Krakus
                              Zamieszczone przez Nexus6
                              Krakus, po prostu nie zresetowali Ci licznika km/dni do przeglądu
                              Licznik do kolejnego przeglądu wskazuje 15kkm czyli przeglądy co 43kkm?
                              przegląd zrobiłeś przy 18k km, czyli analogicznie kolejny powinieneś zrobić przy 33k km

                              CAXA to bardzo wrażliwy silnik
                              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                              Komentarz

                              • Krakus
                                Classic
                                • 2010
                                • 8

                                #16
                                Zamieszczone przez LUKI
                                Zamieszczone przez Krakus
                                Zamieszczone przez Nexus6
                                Krakus, po prostu nie zresetowali Ci licznika km/dni do przeglądu
                                Licznik do kolejnego przeglądu wskazuje 15kkm czyli przeglądy co 43kkm?
                                przegląd zrobiłeś przy 18k km, czyli analogicznie kolejny powinieneś zrobić przy 33k km

                                CAXA to bardzo wrażliwy silnik
                                Pierwszy przegląd robiłem po18kkm z własnej woli. W książce było napisane 30kkm lub 2 lata. Zrobiłem go ponieważ w okresie docierania olej szybko się zużywa i zanieczyszcza. Dawniej zalecano pierwszą wymianę po kilku tysiącach km. Niestety nie popatrzyłem jakie były wskazania kompa zaraz po przeglądzie i teraz nie wiem czy źle mi go zaprogramowano czy faktycznie w ruchu miejskim olej może się "postarzeć" znacznie szybciej. Na razie wskazuje mi serwis za 11 dni lub 15kkm. Ponieważ robiłem przegląd rejestracyjny w ASO jakieś dwa miesiące temu planuję zrobić sam serwis olejowy teraz albo po wakacjach w jakimś nieautoryzowanym warsztacie. Pozdrawiam i dziękuje za opinię.

                                Komentarz

                                • no_fear
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 501
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  #17
                                  Panowie szybkie pytanie bo nie siedzę w temacie - jest sobie w rodzinie Szkodnik z 2.0TDI (w budzie Yeti).

                                  Nakulane od nowości ~22-23 kkm. Wczoraj się dowiedziałem, że nie było jeszcze żadnej wymiany oleju, ani nawet sprawdzenia stanu oleju :shock:

                                  "Bo tam jest wlany olej LL i komputer w okolicach 30kkm pokaże, że czas na serwis..."

                                  Z tego co piszecie można umówić się na pierwszy "przyśpieszony" przegląd ?
                                  i zażyczyć sobie wlania "zwykłego" oleju i skrócenia wymian (co 15kkm) ?
                                  www.SPAmobile.pl

                                  Komentarz

                                  • piotrek_gdy
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 7723
                                    • Volkswagen
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    #18
                                    no_fear, można
                                    pomimo faktu posiadania oleju LL jest zalecana jego wymiana co 2 lata/przebieg wg wskazania kompa w zalezności co upływa wcześniej
                                    z którego roku to auto?

                                    no i nie wiem czemu się boisz LL ?
                                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                    Komentarz

                                    • no_fear
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 501
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                      no_fear, można
                                      pomimo faktu posiadania oleju LL jest zalecana jego wymiana co 2 lata/przebieg wg wskazania kompa w zalezności co upływa wcześniej
                                      z którego roku to auto?

                                      no i nie wiem czemu się boisz LL ?
                                      rocznik 2012
                                      auto nie moje - a w temacie "pastuchów" (czytaj TDI itp.) tyle wiem ile poczytałem na necie

                                      Generalnie wszędzie piszą, że wynalazek pt. LL jest OK jeżeli ktoś kupuje auta nowe i je zmienia co 2-3 lata.
                                      Ta Yeti 2.0TDI zostanie w rodzinie pewnie dożywotnio :wink: więc zasugeruję właścicielowi właśnie aby przyśpieszyć pierwszy przegląd i przejść na "not LL" (o ile ASO nie będzie robić problemów) :wink:
                                      www.SPAmobile.pl

                                      Komentarz

                                      • piotrek_gdy
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 7723
                                        • Volkswagen
                                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                        #20
                                        no_fear, nie będzie - możesz zmienic cylk serwisowania na "stały" zamiast "zmiennego"

                                        ja mam trzecie auto jeżdżące na LL i jakoś nigdy nie miałem problemu
                                        przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                        wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                        Komentarz

                                        • joter06
                                          Classic
                                          • 2012
                                          • 21

                                          #21
                                          A nie lepiej przejść na wymiany co 7500 km jak za dawnych czasów? To dopiero silnik miałby dobrze... Żyją jeszcze "fachowcy", co tak zalecają...

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            joter06, No i nie ma w tym nic glupiego, bo wiele aut, wlasnie taki przebieg wykonuje w rok. A rok to jest akurat taki dobry czas na wymiane oleju i przegladniecia auta.
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • strazakp
                                              Elegance
                                              • 2008
                                              • 819
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              #23
                                              W kwietniu br do swojego 1.4 tsi wlalem Fuchs 0W40. Olej mam zamiar wymieniać co roku i ok 7-8 tys km (tyle robie rocznie). Autem jezdze głównie w mieście i na krótkich odcinkach. Czy trzymac się tego oleju czy może lac 5W30 z normą 504.00 (niby taki zaleca producent)???

                                              [ Dodano: Pon 10 Sie, 15 21:02 ]
                                              Jednak zostanę przy 0W40 i marką Fuchs ;-) Nie wiem tylko czy Titan supersyn czy GT1 XTL. Ten drugi ma normę VW 502.00.
                                              strazakp

                                              Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                              Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                              Komentarz

                                              Pracuję...